İL TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ OCAK-HAZİRAN 2018 DEĞERLENDİRİLMESİ

Gaziantep’te İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine 2018 yılı 01 Ocak - 30 Haziran Döneminde 3 milyon 404 bin 449 TL tutarında 4 bin 127 şikâyet başvurusu yapıldı, toplam 3 bin 498 adet alınan kararların 2 bin 088’i tüketici lehine, bin 333’ü tüketici aleyhine ve 65’i ise görevsizlik ile sonuçlandı.

2018 yılı Haziran ayında il genelinde 493 bin 643 TL tutarında 548 tüketici başvurusu alındı. En fazla başvuru 315 bin 363 TL tutar ve 232 tüketici ile perakende ticaret sektöründe yapıldı.
 
Tüketici Bilgi Sisteminden (TÜBİS) alınan verilere göre 2018 yılının ilk 6 ayında Gaziantep’te 4 bin 127 şikâyet başvurusu yapıldı. En fazla başvuru 814 başvuru ile Mart ayında gerçekleşti. 11 bin 698 evrak üzerinde işlem yapıldı. En fazla başvuru 2 bin 160 başvuru ile Şahinbey İlçe Tüketici Hakem Heyetine yapıldı. Başvuruların sektörel dağılımına bakıldığında; Perakende Ticaret Sektörü bin 621 başvuru ve 1 milyon 979 bin 111 TL tutar ile birinci sırada yer almıştır. Finansal Hizmetler Sektöründe bin 575 şikâyet başvurusu ve 684 bin 416 TL tutar ile ikinci, Abonelik Hizmetleri Sektöründe ise 411 başvuru ve 236 bin 868 TL tutarında hakem heyetlerine başvuru yapılmıştır.
 
Geçtiğimiz yıl aynı dönemde (Ocak-Haziran 2017) 11 bin 501 başvuru ve 5 milyon 359 bin TL tutarında başvuru alınmış ve tüketici şikâyetlerinde ciddi bir azalma olmuştur. Bu azalmanın sebepleri arasında; satıcıların müşteri memnuniyetini önceliklendirmeleri ve önemsemeleri, sorunları hakem heyetlerimize ulaşmadan çözmeleri, tüketicilerimiz bilinçlenmesi, bankacılık ve finansal hizmetler sektöründe yapılan düzenlemelerdir.
 
Ayrıca tüketici hakları ve tüketicinin korunması konusuna Ticaret İl Müdürlüğü ve Kaymakamlıklarda bulunan Tüketici Hakem Heyetlerinin kamu kurumları, belediyeler, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliğinde tüketicilerin bilgilendirilmeleri ve yasal haklarını kullanmalarının yol ve yöntemlerini anlatmaları da başvuru sayısını azaltmıştır.
 
Tüketiciler ürün ve hizmetlerde yaşadıkları sorunlarda Alo 175 Tüketici Danışma Hattını arayabilir, www.tuketiciakademisi.gov.tr web sayfasını ziyaret edebilir, güncel mevzuat uygulamaları ve değişiklikleri Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğümüzün sosyal medya kanallarından @etuketici hesabını takip edebilirler.